Програма соціально-економічного та культурного розвитку на 2023 рік
НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКА
СІЛЬСЬКА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
БЕРИСЛАВСЬКОГО РАЙОНУ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
начальника сільської військової адміністрації
15.12.2022р |
с. Новоолександрівка |
№10 |
Про програму соціально-економічного розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади на 2023 рік
Відповідно до статті 11 Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 року №621 «Про розроблення програмних і прогнозних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету» (зі змінами), Указів Президента України від 27.10.2022 року №738/2022«Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області», від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами), керуючись статтею 15 Закону України від 12.05.2015 року №389-VIII «Про правовий режим воєнного стану», Постановою Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 16.11.2022 року, постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 року №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану:
1. Затвердити Програму соціально-економічного та культурного розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади на 2023рік(додається).
2. Структурним підрозділам сільської ради, виконавчим органам сільської ради – відповідальним за реалізацію Програми, забезпечити виконання її показників, завдань та заходів відповідно до галузевої спрямованості.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Начальник військової адміністрації Олександр ЛЕВЕЧКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням начальника
Новоолександрівської сільської
військової адміністрації
від 15.12.2022року №10
П Р О Г Р А М А
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО
ТА КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ
Новоолександрівської сільської територіальної громади
на 2 0 2 3 рік
с.Новоолександрівка
ЗМІСТ
Програми соціально-економічного та культурного розвитку
Новоолександрівської сільської територіальної громади
На 2023 рік
|
ВСТУП |
І. |
Аналіз економічного та соціального стану громади у 2022 році |
ІІ. |
Мета, завдання та заходи розвитку громади у 2023 році |
1. |
ЛЮДСЬКИЙ РОЗВИТОК ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНИХ УМОВ ЖИТТЯ |
1.1. |
Освіта |
1.2. |
Охорона здоров’я |
1.3. |
Підтримка сім’ї, дітей та молоді |
1.4. |
Захист прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1.5. |
Культура |
1.6. |
Фізичне виховання та спорт |
1.7. |
Соціальний захист населення |
1.8. |
Надання адміністративних послуг |
1.9. |
Зайнятість населення та ринок праці |
1.10. |
Відновлення та забезпечення функціонування інфраструктури |
1.10.1. |
Дорожньо-транспортний комплекс |
1.10.2. |
Розвиток будівництва та забезпечення житлом населення |
1.10.3. |
Житлово-комунальне господарство та комунальна інфраструктура |
2. |
ВІДНОВЛЕННЯ ЕКОНОМІКИ ГРОМАДИ |
2.1. |
Сільськогосподарське виробництво |
2.2. |
Промисловий комплекс |
2.3. |
Створення умов для розвитку малого та середнього підприємництва. Регуляторна політика |
2.4. |
Інвестиційна діяльність. Створення умов для інвестиційної привабливості та зовнішньоекономічна політика |
2.5. |
Туристична діяльність |
2.6. |
Споживчий ринок, торгівля |
3. |
ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА. ЕНЕРГЕТИЧНА ТА ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА, ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ |
3.1. |
Екологічна безпека |
3.2. |
Паливно-енергетичний комплекс та енергозбереження |
3.3. |
Збереження та розвиток територій природно-заповідного фонду |
3.4. |
Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій |
4. |
ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ |
4.1. |
Регіональна політика. Розвиток територіальної громади |
4.2. |
Наповнення бюджету, оптимізація і контроль бюджетних витрат |
4.3. |
Підвищення обороноздатності громади. Підтримка армії та захист військовослужбовців |
4.4. |
Створення умов для розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства |
ІІІ. |
Джерела фінансування програми соціально-економічного та культурного розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади на 2023 рік |
IV. |
Організація виконання Програми. |
V. |
Контроль за ходом реалізації Програми |
Додатки до програми соціально-економічного та культурного розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади на 2023 рік |
|
1. |
Перелік інвестиційних проєктів, що пропонуються до реалізації у 2023 році |
2. |
Перелік цільових програм, запланованих до виконання у 2023 році |
3. |
Пріоритетні заходи програми соціально - економічного та культурного розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади на 2023 рік |
ВСТУП
Програма економічного і соціального відновлення та розвитку територіальної громади на 2023 рік (далі – Програма) розроблена для забезпечення відновлення та подальшого розвитку територіальної громади в короткостроковій перспективі. Пріоритетні заходи на 2023 рік – забезпечення життєдіяльності громади, в тому числі в період воєнного стану та у післявоєнний період.
Законодавчим підґрунтям розроблення Програми є закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики із змінами», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» та постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету». Програма враховує основні положення Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки (затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695), Глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, визначені ООН, Стратегії екологічної безпеки та адаптації до змін клімату на період до 2030 року.
Програма є комплексною системою завдань та способів їх виконання, що визначає цілі та стратегію розв’язання соціальних і економічних проблем відновлення, відбудови, розвитку громади, визначає комплекс конкретних, узгоджених заходів економічно-соціального, культурного і духовного розвитку громади, прогнозує динаміку основних показників.
Підготовка проєкту Програми здійснювалася спільно з усіма виконавчими органами сільської ради, з урахуванням особливих умов і наслідків, спричинених повномасштабним російським вторгненням на територію України в цілому та завданих збитків і руйнувань внаслідок довготривалої окупації та активних військових дій на території Новоолександрівської сільської територіальної громади, наявних матеріально-технічних ресурсів та фінансових можливостей.
Програма залишається відкритою для доповнень та коригувань. Зміни та доповнення до Програми затверджуються розпорядженням начальника військової адміністрації за поданням відповідальних виконавців.
І. Аналіз стану справ в економічній і соціальній сферах Новоолександрівської сільської територіальної громади у 2022році та визначення головних проблем.
Новоолександрівська сільська територіальна громада утворилась в результаті об’єднання 6 сільських рад з адміністративним центром у селі Новоолександрівка. Площа об’єднаної території 407,4км², чисельність населення станом на 24 лютого 2022 року складала 5947 чоловік. У зв’язку з тим, що вся територія громади перебувала в окупації від самого початку повномасштабного вторгнення російської федерації, а після деокупації – перебуває під численними обстрілами ворожими військами, більша частина мешканців переїхала у безпечні місця. Станом на кінець листопада 2022 року на території громади залишалися 1843 чоловік.
Адміністративним центром громади є село Новоолександрівка, розташоване на правому березі річки Дніпро, на відстані 61 км від районного центру - міста Берислав та 136,8 км - від обласного центру міста Херсон. Село знаходиться за 2 км від автошляху Херсон-Нікополь.
В умовах воєнного часу виникли нові виклики перед Новоолександрівською сільською територіальною громадою. Виникла необхідність відновлення, покращення умов для активізації діяльності, поліпшення середовища для ведення ділової та економічної діяльності, покращення загальних макроекономічних показників та, як наслідок, забезпечення сталого соціально-економічного відновлення та розвитку Новоолександрівської сільської територіальної громади.
На території громади найбільшу частку економіки представляє сільське господарство, що є економічною основою розвитку громади. Основними напрямками розвитку аграрного комплексу було і є вирощування зернових і технічних культур.
Найбільшими представниками аграрного сектору, що здійснюють свою діяльність на території громади є:
- ПРАТ «Придніпровське»
- ТОВ Рівненське ХПП Золота Балка
- СТОВ Дніпро
- ТОВ «Агро Бриз 2015»
- ФГ «Алмаз»
- СПП Степове
- СТОВ «ім Шевченка»
Також на території громади працюють Бериславське міжрайонне управ-ління водного господарства (Золотобалківська експлуатаційна дільниця), Гаврилівське лісництво ДП "Великокопанівське ЛМГ.
Станом на 01 січня 2022 року на території Новоолександрівської сільської територіальної громади в усіх категоріях господарств налічувалося 383 голів великої рогатої худоби, 680 голів свиней, 5,2тис.голів птиці. Бджільництво налічувало 403 бджолосімей.
Внаслідок військових дій, більша частина території громади є непридатною для проведення сільськогосподарських робіт.
Замінування територій, примусове вивезення техніки, зерна, значне руйнування виробничих споруд та обладнання господарств, блокування експорту сільськогосподарської продукції, як наслідок – більшість сільгоспвиробників призупинили виробничу діяльність на території громади.
Проте, вся територія громади вже деокупована, отже є можливість для подальшої роботи з відновлення та розвитку агропромислового комплексу задля забезпечення сільськогосподарською продукцією населення, а також збереження продовольчої безпеки.
З моменту повномасштабного вторгнення та внаслідок окупації сіл нашої громади, агропромислові виробники змушені були призупинити свою діяльність, а отже це суттєво негативно вплинуло на бюджет нашої громади.
Сфера підприємництва - важливий сектор розвитку економіки громади, яка складає не значний відсоток у загальному обсязі виробництва на території громади, але має потенціал зростання. Підприємці беруть на себе відповідальність та ризик ведення підприємницької діяльності, формують значну частину податкових надходжень до державного та місцевих бюджетів.
Протягом 2021 року обсяг податкових надходжень від усіх суб’єктів підприємництва громади складав 1 593,0 тис. грн.
В громаді у 2021 році здійснювали діяльність 80 суб’єктів підприємництва, з них 3 підприємства закладів громадського харчування.
Протягом 2022 року кількість суб’єктів підприємництва суттєво зменшилась, станом на кінець року їх кількість складала 62.
За 2022 рік податкових надходжень від підприємницької діяльності надійшло 686,9 тис. грн.
Досягнення позитивної динаміки в основних економічних сферах насамперед було пов’язано з поступовим зміцненням інвестиційної складової.
За результатами проведеного конкурсу в рамках Програми розвитку ООН(ПРООН)«Місцевий соціально-економічний розвиток» у 2021 році Новоолександрівській територіальній громаді надано підтримку у реалізації проєкту на загальну суму 262,9 тис. грн (3 електровелосипеди для соціальних працівників, 1 мобільний кейс для надання адміністративних послуг, планшети для учнів, проектор і екран для проведення уроків)
Негативними факторами, які впливають на сферу інвестиційної діяльності, є руйнація та втрата критичної інфраструктури, зниження рівня інвестиційної привабливості громади.
Сьогодні є потреба в залученні значних інвестицій та коштів міжнародних фінансових організацій для відновлення та подальшої відбудови населених пунктів громади.
До загального фонду бюджету Новоолександрівської сільської територіальної громади за січень – листопад 2022 року надійшло доходів 28 249 446,75гривень (80,99%).
Власних доходів надійшло 6 218 848,75 гривень, або 53,74% до плану звітного періоду на 2022 рік (з урахуванням уточнень).